follow hokeh !

Monday, September 17

saya rasa saya homesick lah~

apa yg aku buat kalau aku boring? atau tibe2 je keboringan itu muncul dalam hidup aku?  urmmm,jom kite terjahhh. *sesungguh nya skrg ni aku sdg boring+jiwa kacau* atau lebih saintifik lg homesick!

1. MENGEMAS
aku akan kumpul baju banyak2.. seluar2 atau selimut serta cadar.. bilik air skrg aku yg punyer!lantak la ape korang nak ckap.dah aku tensen ni..pandai2 lah . kalau kat ump ni,untung dkat ngn bilih utk mmbasuh baju..asal tensen je aku masuk c2 bserta baju2 kotor. asal aku bserta baju2 kotor je,mesti aku ngah tensen la tu.. kalau perlu mandi la sekali.. gerenti kemasalahan yg x sptut nya ada di dlam diri tu akan luntur serta merta.. InsyaAllah =) . dah siap sume basuh membasuh tu,then aku kemas plk..cadar or whatever..loker2 pun boley.. tgk la pulak thap kerajinan pd mase tu..

2.MELEPAK
kalau dkat kmpp dulu aku slalu lepak kat tasik..lepak ni x brmakne aku lepak ngn kgkawan2 sume.. aku suke duk sorang2 jer. kalo ade member2 pun skdar utk suke2 boleh laa..kalu nak share msalah aku rase kgkawan bkn kwn org yg plg tepat.(x jmpe lg org yg betul2 ... ) so,pagi2 aku slalu turun tasik kmpp yg x brapa besar tu. tengok air yg yg berapa jernih tu.. mmpu la wat tenang kan hati kan.  ingat lg dulu2 aku slalu duk tepi tasik pagi2.. sedih kot.sobsss...sbb mase tu tensen sgt,aku x suke english.then kene bljar versi english pulak tu..omak ai.sebak di hati ni kot.tambah2 bile masuk je bilik,tgok sume rumet tgh stdy.mau x tensen anak mak ni !alala...

kat ump ni pulak aku baru prasan yg habit lame berulang,tp berubah sdikit.mengapa? krn kat sini xde tasik.. mane mau lepak? ouhhh..sadis! . pagi2 je aku dah bukak tgkap.. ya! tingkap.tempat baru aku lepak.. sorang2 la.dah tgkap tepi meja stdy aku je kot. slalu jgk la kan. ekceli, bkn sbb ape aku pilih tmpat tu.. sbnarrr nye aku HOMESICK. dulu duk tepi tasik nmpak la femily2 dorang dtg..sobsss. ni tepi tgkap,lagi jelas dan xyah suluh2 dah ,bkn stakat femily , jiran, kaum kerabat sume dtg..waaaaa!

 3.LAYAN HATI
aku akan dengar lagu ini dan ini.. mengertilah sekalian alam bawaha aku sdg dan sangat homesick..uhuk3..lagu ni diperkenalkan oleh rumet2 time kat matrik dulu.siriesli!sgt mmbakar jiwa ku..nak balikkk umah walhal kat umah slalu gaduh3..sobbs3,.then tido la,hrap2 lepas bngun tido dah de kat umah..syok nyee.

4. BERSERAH PADA NYA
ya! semesti nya..kita brgantung pd Nya yg Esa.. Allahuakbar!.. byk kan selawat,bace alQuran.kalo boleh solat di awal waktu..bkn kalo boleh,tapi  wajibkan diri tuu.  aku boleh!huhu.. kene pandai kawal emosi,jgn emosi kawal kite..think +ve..  x g ke mane pun kalu kite duk asyik pikir sal umah kan? ok3.. ump best! ump hebat!hehe.. raya haji nnti aku balik la...bile dah xtau nak buat ape kan,gini lah jadi nye. chill epal ^_^



No comments:

Post a Comment