follow hokeh !

Sunday, January 13

warkah cinta berbau syurga =)

perghhh..macam ape je kan tajuk.baru habis marathon Warkah cinta..sobss..bagi penggemar cerita cinta islamik i tak rasa u ol belum tengok. sedih kan?? ape tak?? ok..comfirm xde deria rasa.pehh

Balqis, Amir Mukhlis, Wardah
Hero nya adalah Amir Mukhlis..ehem3.. jangan kacau okay! dia ni penuntut di Maahad Tahfiz , dan heroin nya semesti nya Wardah (budak sekolah agama perempuan). Sorang lagi yg berniqab tu Balqis.ntah dari mana. Tapi mungkin tu jodoh yg sebenar Amir kot.sobss

Amir hidup dalam keluarga yang mengamalkan dengan ilmu agama.Manakala Wardah ni dalam keluarga yang kucar kacir.Mak bapak yang selalu bergaduh.Disebabkan tu lah Wardah ni bertekad nak cari bakal imam (suami lahh) yang ada ilmu agama dan mengamalkan.dan ternyata Amir lah yang sesuai.Kebetulan pulak sepupu si Wardah ni satu sekolah dengan Amir, Rahim nama nye.. so, mula dari situ lah, Wardah yg berwatakan gedik islamik ni mula memasang strategi. Amir tidak memberi respon.Dia berkeras tidak mahu bercinta dan menerima cinta Wardah demi menjaga agama dan status nya sebagai penghafaz alQuran.

tengok ni.gedik tak wardah?? nak usha Amir time ni..
Amir didenda rotan dan baca warkah cinta kat perhimpunan.sedih

"aku takkan lepaskan kau amir"..sedih.

Amir pernah memberitahu kepada Wardah “Kalau ada jodoh, tidak ke mana. Takkan lari gunung dikejar” Dengan harapan Wardah mengerti bahawa dia akan setia.sedih.


kalau dia jodohku, maka dekat kan lah kami..sweet kan. melalui doa. =)
Sehinggalah mereka menjejakkan kaki ke menara gading.Wardah ke Universiti Malaya dan Amir ke universitu Al Azhar Kaherah u ols..haha. Sebelum Amir ke Mesir tu ekceli dia ade tolak cinta Wardah.pehh...melalak la Wardah.sedih.macam putus harapan nak hidup.bayangkan bakal imam yang didambakan tu tolak dia.tak bagi chance langsung. terus jatuh sakit dan masuk hospital.kat hospital ni part yg korang wajib wajib tengok.ulang sekali lagi.wajib.sangat merobek robek hatiku..sedih.sobsss lagi.hayati gambar di bawah:





haa..korang mesti tergedik gedik nak tau kan?? sangat sedih.tengok tau
Yang best nye lepas tu dorang jadi kawan la.dan Amir pulak siap2 nak ke Mesir dah ni.yang tak tahan nya masa kat airport Amir tu tetap tunggu Wardah .ehemm..dah mula suka nampak.huu.Wardah bagi keychain dan dia bagi ape tau?? gambar!!! walaweyhh..tersedu sedu aku..hah?? dia cakap ape??  awak tunggu saya tau...haaaa..nampak tu?comel je.


"awak tunggu saya ye? kecuali Allah telah takdirkan sesuatu yang lebih besar antara kita"
 tapi setelah bertahun tahun kat sane,hanya warkah je yg menghubungkan , Wardah pula kadang kala tak tahan dengan sikap ego Amir ni tertanya tanya tentang status mereka.Tambahan lagi bapak dia yg gila duit tu paksa dia kahwin ngn Syamsul.alahai...memangla hensem,tapi tak seperfect amir la kot.tau berjudi jer. mase ni sedih. Scene di mana Wardah terima surat dari Amir, yang Amir rela melepaskan Wardah demi hikmah yg tersembunyi..dushhh3..Wardah yg pernah berjanji pada Amir yang dia akan pasrah dan redha je dgn takdir ni, setuju la.kahwin la dia.haih..

scene di mana surat dari Amir..sedih wa cakap luu
Tapi di mana babak sedih seterus nya adalah Wardah mati..heyyy!! heroin mati! ape cerita ni?? hadui.. sadih tau. ni nak nangis ni.huhu .kalau nak tau dia mati sebab ape tengok sendiri.sangat sedih.

teringatkan Wardah tiba2. Deria hati kot.sedih.
Amir ni pulak,setelah sedar yang Wardah dah meninggal dunia (rahim call lah) baru la rasa nak rasa cinta cinta..hadoii..sakit kepala otak aku tau dgn hgpa ni *tetibe emo*.Rupa nya dia CINTA dalam diam.haaa..korang hado?? baru lah dia rasa macam kehilangan.huh.ni la first time Amir nangis.

"semoga roh wardah ditempatkan di kalangan orang2 beriman".Amir mukhlis
Dan di Mesir lah amir jumpa Balgis.(yg berniqab tu). Dalam diam Balqis ni pulak minat ,suka, cinta Amir.hurm..malas la nak citer part ni.xde yg penting pun.ekeke..yang korang kena tahu adalah Amir tetap tolak cinta Balqis..ahaksss..

dan dan dan masa kat mesir tu Amir sakit otak..huhu.. ehh,sakit dalam otak.ada pendarahan beku.antara hidup dengan mati u ol.. haiss.. suspen jer.Tapi dia tak bagitau pada sesape pu.dia balik Malaysia tu baru la heboh..hurm. Dan semua menganggap nya dah mati dalam pembedahan.

ending nya yg dapat yg simpulkan adalah so annoying. Wardah mati.Amir merana sakit.Balqis masih lagi kat mesir.tapi citer ni sebenar nye pun ade sambungan.novel kala cinta dan wahyu bersatu kalau tak silap. Walaupun annoying, tapi sangat enak wey..tengok a..nanti kita share2 okay.dan jugak sangat sedih. *cube teka ade berapa word sedih dalm entry ni?huh..
 
ambik mood sehari nak pulih lepas tengok ni.lepas ni comfirm akan ulang ulang dan ulang lagi.ni cerita cinta islamik kedua selepas best jugak ni .sebab tu eksaited nye lebih nau.kalau ada lagi spesies cerita macam ni korang bagitau eh.dan buat i jatuh cinta u ols pada Amir mukhlis.ohnooo...

thumbs up pada imam muda nazrul ( Amir mukhlis ) dan Heliza helmi ( Wardah ).dan jugak lagu nye yg sangat sedih tuh. download sini .

4 comments:

  1. ak xbpe paham.. knapa bunga tu kene pijak... pstu spe yg pijak bunga tu.. knapa dgn bunga tu. ap salah die? ???

    ReplyDelete
  2. cm best je..kat mn nk tgk nih

    ReplyDelete
  3. sya ada gak tgk crte ni..tapi tak sampai lagi bab hospital tu..chot tgk pun kt utube je..mmg bst..cte cinta islamik..:)

    ReplyDelete