follow hokeh !

Thursday, April 3

21 tahun sudah diberi kesempatan..

yeay ! dah 21 tahun.dah boleh kawin..erkk

21 tahun = 653184000saat

653184000saat aku hidup. seberapa banyak dah aku ambik oksigen dari Dia.?seberapa banyak dah nikmat yang di kasi pada aku? seberapa kali aku mintak macam2 dengan Dia? Dia tunaikan. besyukur ke aku pada Dia? apa yang dah aku lakukan untuk memakmurkan bumi Dia? Allahur

tepuk dada tanya hati. 

semoga diberi kesempatan.

selamat ulang tahun kelahiran untuk diri sendiri ! semakin bertambah usia. semakin bertambah lah amalan yedok? jangan lupa kematian menunggu di hadapan. semakin lama semakin dekat. sentiasa la bersedia ia menjemput.


bermula dengan tatih
merangkak.
kemudian nya cuba acah2
terus kan dengan jalan adik2
ternyata Dia sangat kasih akan kita
diberi kesempatan meneroka
segenap isi bumi.
minda yg cerdas.
cuma
usaha kena kuat
sesekali datang badai
kita mengeluh
Tuhan tak sayang aku kah?
Allahurabb
jikalau masa diputar
Ungkapan itu kan ku haramkan 
betapa tak bersyukurnya.
tapi 
sekarang
semakin lama aku hidup
semakin banyak dugaan
Tuhan uji
Tuhan letak aku ini
serupa insan terpilih
bertuah sungguh rasa
teruskan
teruskan wahai aku !
teruskan berjalan
ke depan 
depan
dan depan.
semoga Allah Redha.


farhana razali
3 april 14

No comments:

Post a Comment