follow hokeh !

Tuesday, June 12

tolongggg


Tolong beritahu si dia aku ada pesanan buatnya,
Tolong beritahu si dia, cinta agung adlh cinta Yang Maha Esa,
Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal mbuatnya alpa.
Tolong nasihati si dia,jgn menyintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa,
Tolong nasihati si dia,jgn mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa,
Tolong nasihati si dia,jgn mdoaknku lebih dari dia mdoakn ibu bapanya.
Tolong katakn pd si dia,dahulukn Allah krn di situ ada syurganya,
Tolong katakn pd si dia,dahulukn ibu bapanya krn di telapak itu syurganya.
Tolong ingatkn si dia,aku terpikat krn imannya bukan rupa,
Tolong ingatkn si dia,aku lebih cintakn zuhudnya bukan harta,
Tolong ingatkn si dia aku kasihinya krn santunnya.
Tolong tegur si dia,bila dia mula mengagungkn cinta manusia,
Tolong tegur si dia,bila dia tenggelam dlm angan-angannya,
Tolong tegur si dia,andai nafsu mengawal fikirannya.
Tolong sedarkn si dia,aku milik Yang Maha Esa,
Tolong sedarkn si dia,aku masih milik keluarga,
Tolong sedarkn si dia,tanggungjwbnya besar kpd keluarganya.
Tolong sabarkn si dia,usah mengucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana,
Tolong sabarkn si dia,andai diri ini enggan dirapati krn menjaga batasan cinta,
Tolong sabarkn si dia,bila jarak menjadi penyebab bertambah rindunya.
Tolong pesan pdnya,aku tidak mahu menjadi fitnah besar kpdnya,
Tolong pesan pdnya,aku tak mahu menjadi punca kegagalannya,
Tolong pesan pdnya,aku mbiarkn Yang Esa menjaga dirinya.
Tolong khabarkn pd si dia,aku tak mahu melekakan dia,
Tolong khabarkn pd si dia,aku mahu dia berjaya dlm impian dan cita-citanya,
Tolong khabarkn pd si dia,jadilah penyokong dlm kejayaanku.
Tolong sampaikn pd si dia,aku mendambakn cinta suci yg terjaga,
Tolong sampaikn pd si dia,cinta krn Allah tak ternilai harganya,
Tolong sampaikn pd si dia,hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dgn Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikn pd si dia krn aku tidak mampu memberitahunya sendiri..
Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia..
Moga pesananku sampai pdnya walau aku sendiri tidak mengetahui siapa dan di mana si dia..
Moga dia seekor lebah yg sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman larangan dgn sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yg terjaga oleh tuannya..
simpanlah pesananku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti..
Ya Allah,
Jagalah dirinya dikala penjagaanku tak sampai kpdnya,
sayangi dia di kala rasa sayangku tak mampu merangkulnya dlm dakapan yg nyata,
perhatikan dia di kala perhatianku tak terangkum dlm kata sahaja..



#untuk awak dr kite!

No comments:

Post a Comment