follow hokeh !

Thursday, January 1

kalau boleh, aku nak berlari





       Dulu, aku selalu berharap, selalu berdoa supaya Tuhan letakkan aku pada jalan yang senang-senang. Kalau boleh, aku taknak hala hidup aku macam jalan bengkang bengkok. aku nak highway tiga lane yang straight terus sampai hujung. Tapi, kenapa aku harus demand gila kan? Tak tahu bersyukur betul. jadi sekarang, aku ubah siket. Aku masih mahukan perjalanan hidup yg kurang susah. 

      Tapi kalau ditakdirkan laluan yang harus aku tempuh tu seperti jalan kampung yang masih tanah merah belum bertar aku tetap terima. dan aku berharap, berdoa supaya, Tuhan tetapkan aku, hati aku, jiwa aku , untuk terus kuat. tak Kisahlah seteruk mana pun kondisi yang perlu aku hadapi. Aku akan terus berdoa, aku masih kuat, masih gigih untuk terus berdiri, berjalan dan kalau boleh, aku nak berlari.

Koskenvorva,
1 jan 2015, UMP
salam imtihan. 


No comments:

Post a Comment